KREDİ KARTI ÖDEMESİNDE GECİKME DURUMUNDA NE YAPILMALI

Son ekstrede yer alan son ödeme tarihinde, asgari ödeme miktarının altında ödeme yapılması veya hiç ödeme yapılmaması durumunda, banka müşteriye gecikmede olduğunu ve en az asgari ödeme tutarı kadar bir ödeme yapması gerektiğini detaylı olarak anlatan bir uyarı mektubu gönderir. Müşteri artık 30 günden az gecikmeli ödemeler grubuna dahil olmuştur. Burada son ödeme tarihi ile bir sonraki ekstre kesimi arasında 20 günlük bir süreden bahsediyoruz. Bu aşamada ekstre bakiyesinin tamamına banka günlük faizi işletmeye başlar. Müşterinin kredi kartı nakit çekime kapatılır, yani müşteri bu süreçte kredi kartından nakit avans çekemez. Bu durum bir sonraki ekstre kesimine kadar devam eder ve banka kredi kayıt bürosuna aylık bildirimi yaptığı sırada bu durumu da bildirir. Müşterinin gecikme durumu KKB veritabanında tüm üye kuruluşların ulaşabileceği bir veri olarak saklanır. Bir sonraki ekstre kesim tarihinde müşteri hala bir önceki ekstreye ait asgari ödeme tutarını gerçekleştirmemiş durumdaysa artık 30 gün gecikmeli alacaklar grubunda değerlendirilmeye başlar. Bu ikinci ekstrede müşterinin asgari ödemesi gecikme faizinin de etkisi ile artmış olacaktır. Müşteriye yine bir uyarı mektubu gönderilir ve müşteri kredi kartı şatış işlemine kapatılır. Bu aşamadan sonra müşterinin kredi kartı tamamen bir faiz üretme makinesine dönüşmüştür. Müşterinin statüsündeki bu olumsuz gelişmelerde ekstre kesiminin yapıldığı ay içerisinde KKB’ye iletilir. Bu aşamada ekstre bakiyesinin tamamına banka günlük faizi işletmeye başlar. Bir sonraki ekstre kesiminde de son ekstreye ait asgari ödeme gerçekleşmediyse 60 gün gecikmeli alacaklar statüsüne geçiş yapılır.Yine uyarı mektupları ve gecikme faiz oranı sürecinden ve gecikme statüsü ile ilgili bilgilendirme KKB’ye yapılır. 90 gün gecikmeli alacaklar artık banka ile müşteri arasındaki ilişki oldukça gerilmiştir. Bankada ilgili birimler tarafından yapılan aramalarda ses tonu ve hitaplar sertleşmeye başlar. Tekrar uyarı mektubu gönderilir. Müşteriye işletilen faiz miktarı Birleşik faiz uygulamasından dolayı oldukça artmıştır. Bu aşamada müşterinin KKB’de statüsü güncellenir. Üstelik ilerde bu durum müşteri tarafından düzeltilse dahi kayıtlarda tutulacağından, tüketicilerin kredi tarihçesinde telafisi uzun sürecek negatif izler bırakacaktır. 90 gün sonrası kredi kartını veren kuruluş, kanunen borçla ilgili olarak yasal işlemlere başlamak zorundadır. Bu durumda muacceliyet oluşur. Tüketici bu durumda yani 90 günü aşan gecikmeye düşmesi kredi kartını veren kuruluştan bir ödeme planı talep edebilir. Ödeme planında banka müşteriye yasal işleme başlamadan önce borcunu 4 en fazla 5 taksitte kapatma imkanı verir. Müşterinin ödeme planı yapmaması ve bu ödeme planına sadık kalması durumunda hemen yasal takip süreci başlar. Takip sürecinde bankalar ilgili alacakları avukatlara verirler. Avukatlar, bu alacakları yasal yollardan tahsilata giderler. Bu aşamaya kadar kredi kartını veren kuruluşla bir ortak zemin içerisinde anlaşma yoluna gidilmediyse, müşteri kredi kartı borcu ve gecikme faizinin yanısıra bankanın tahsilat görevini verdiği avukatın vekalet ücretini de karşılamak zorunda kalabilir. Sonuç olarak, kredi kartı borcunda gecikmeye düşmek maliyetli bir süreçtir ve kredi veren kuruluşlar ile gelecekteki ilişkilerinizi olumsuz yönde etkileyecek kredi geçmişinizde telafisi zor izler bırakabilir. Burada en önemli konu borç ilişkisinde olduğunuz kurumla irtibat içerisinde olmaya özen göstermektir ve kurumla borcunuz yasal takip sürecine geçmeden bir ödeme planı yapmanız gerekecektir.
 
Son ekstrede yer alan son ödeme tarihinde, asgari ödeme miktarının altında ödeme yapılması veya hiç ödeme yapılmaması durumunda, banka müşteriye gecikmede olduğunu ve en az asgari ödeme tutarı kadar bir ödeme yapması gerektiğini detaylı olarak anlatan bir uyarı mektubu gönderir. Müşteri artık 30 günden az gecikmeli ödemeler grubuna dahil olmuştur. Burada son ödeme tarihi ile bir sonraki ekstre kesimi arasında 20 günlük bir süreden bahsediyoruz. Bu aşamada ekstre bakiyesinin tamamına banka günlük faizi işletmeye başlar. Müşterinin kredi kartı nakit çekime kapatılır, yani müşteri bu süreçte kredi kartından nakit avans çekemez. Bu durum bir sonraki ekstre kesimine kadar devam eder ve banka kredi kayıt bürosuna aylık bildirimi yaptığı sırada bu durumu da bildirir. Müşterinin gecikme durumu KKB veritabanında tüm üye kuruluşların ulaşabileceği bir veri olarak saklanır. Bir sonraki ekstre kesim tarihinde müşteri hala bir önceki ekstreye ait asgari ödeme tutarını gerçekleştirmemiş durumdaysa artık 30 gün gecikmeli alacaklar grubunda değerlendirilmeye başlar. Bu ikinci ekstrede müşterinin asgari ödemesi gecikme faizinin de etkisi ile artmış olacaktır. Müşteriye yine bir uyarı mektubu gönderilir ve müşteri kredi kartı şatış işlemine kapatılır. Bu aşamadan sonra müşterinin kredi kartı tamamen bir faiz üretme makinesine dönüşmüştür. Müşterinin statüsündeki bu olumsuz gelişmelerde ekstre kesiminin yapıldığı ay içerisinde KKB’ye iletilir. Bu aşamada ekstre bakiyesinin tamamına banka günlük faizi işletmeye başlar. Bir sonraki ekstre kesiminde de son ekstreye ait asgari ödeme gerçekleşmediyse 60 gün gecikmeli alacaklar statüsüne geçiş yapılır.Yine uyarı mektupları ve gecikme faiz oranı sürecinden ve gecikme statüsü ile ilgili bilgilendirme KKB’ye yapılır. 90 gün gecikmeli alacaklar artık banka ile müşteri arasındaki ilişki oldukça gerilmiştir. Bankada ilgili birimler tarafından yapılan aramalarda ses tonu ve hitaplar sertleşmeye başlar. Tekrar uyarı mektubu gönderilir. Müşteriye işletilen faiz miktarı Birleşik faiz uygulamasından dolayı oldukça artmıştır. Bu aşamada müşterinin KKB’de statüsü güncellenir. Üstelik ilerde bu durum müşteri tarafından düzeltilse dahi kayıtlarda tutulacağından, tüketicilerin kredi tarihçesinde telafisi uzun sürecek negatif izler bırakacaktır. 90 gün sonrası kredi kartını veren kuruluş, kanunen borçla ilgili olarak yasal işlemlere başlamak zorundadır. Bu durumda muacceliyet oluşur. Tüketici bu durumda yani 90 günü aşan gecikmeye düşmesi kredi kartını veren kuruluştan bir ödeme planı talep edebilir. Ödeme planında banka müşteriye yasal işleme başlamadan önce borcunu 4 en fazla 5 taksitte kapatma imkanı verir. Müşterinin ödeme planı yapmaması ve bu ödeme planına sadık kalması durumunda hemen yasal takip süreci başlar. Takip sürecinde bankalar ilgili alacakları avukatlara verirler. Avukatlar, bu alacakları yasal yollardan tahsilata giderler. Bu aşamaya kadar kredi kartını veren kuruluşla bir ortak zemin içerisinde anlaşma yoluna gidilmediyse, müşteri kredi kartı borcu ve gecikme faizinin yanısıra bankanın tahsilat görevini verdiği avukatın vekalet ücretini de karşılamak zorunda kalabilir. Sonuç olarak, kredi kartı borcunda gecikmeye düşmek maliyetli bir süreçtir ve kredi veren kuruluşlar ile gelecekteki ilişkilerinizi olumsuz yönde etkileyecek kredi geçmişinizde telafisi zor izler bırakabilir. Burada en önemli konu borç ilişkisinde olduğunuz kurumla irtibat içerisinde olmaya özen göstermektir ve kurumla borcunuz yasal takip sürecine geçmeden bir ödeme planı yapmanız gerekecektir.
Detaylı bilgi için 444 3 291'i arayabilirsiniz.

Yorumlar